::Ruang Sedekah::

::tengok sini::

Photobucket

::kalkulator loan rumah::

::Ruang Sedekah::

Anda suka pada blog ini?

Isnin, 18 April 2011

Cerita Kisah Benar dari internet-Kisah cinta terhalang oleh famili..

Ini adalah kisah benar dari internet...


Ada seorang remaja lelaki dan perempuan berumur belasan tahun..
Mereka telah berkenalan di internet dan menjadi teman yang sangat rapat...
Remaja lelaki tersebut tinggal di Perlis manakala remaja perempuan tersebut tinggal di Sarawak..
Mereka sering bertukar-tukar pendapat dan meluahkan perasaan masing-masing di chat facebook mahupun di chat blogger..
Kedua-dua mereka ini ada masalah dalam hidup (terkongkong oleh famili)..
Tapi mereka sentiasa ada antara satu sama lain....




Pada suatu hari, mereka sedang chatting di internet...


Perempuan : Saya ada sesuatu nak beritahu pada awak...


Lelaki : Ya?


Perempuan : Saya sukakan awak dan saya cintakan awak!


Lelaki : Saya juga cintakan awak....


Perempuan : Tidak! cinta awak tak sama seperti saya...


Lelaki : ....................(mendiamkan diri)


Remaja lelaki tersebut terus offline...
Remaja perempuan itu pula menangis kerana menyesal dengan kata-katanya...
Tapi remaja lelaki tersebut berusaha juga untuk menjaga hubungan cinta mereka....
Lalu remaja lelaki tersebut terus menghubungi remaja perempuan tersebut melalui handphone...


Perempuan : Hello!


Lelaki : Hey! nie saye nie...


Perempuan : Awak saya nak mnta ma...


Lelaki : tak perlu mnta maaf, saya betul2 cintakan awak!


Perempuan : betulkah?tapi kita tak boleh berjumpa dan...keluarga saya pasti tak benarkan saya pergi ke
                    semenanjung saya tak punya duit yang banyak...


Lelaki : Saya faham, saya pun sama...keluarga saya juga tak benarkan saya pergi ke Sarawak...


Perempuan : mungkin kita tunggu berapa tahun lagi dan saya janji akan bersama dengan awak..


Lelaki : Saya tak kisah walau beratus tahun pun..saya cintakan awak..


Perempuan : Saya cintakan awak juga..( line telefon terputus ).


Setelah hampir lima tahun, mereka masih mengekalkan hubungan mereka dan menjadi bertambah erat dari hari ke hari..


Pada suatu malam yang sunyi..


Perempuan : awak, duit saya dh cukup untuk pergi ke perlis untuk bersama dengan awak...


Lelaki : betulkah? awak seyes ke nie...?


Perempuan : a'ah! saya seyes awak..


Maka mereka merancang la untuk berjumpa...perempuan dh mnetapkan tarikh penerbangan...si lelaki sangat gembira kerana tak sabar nak berjumpa dengan kekasihnya hatinya...


Sehinggalah dihari yang dinanti2 kan oleh kedua-dua pasangan kekasih...si lelaki menunggu si perempuan di lapangan terbang Perlis dengan hati yang berbunga..


Bertahun lamanya mereka menunggu..kini tiba masanya pertemuan cinta yang ditagih yang terhalang oleh keluarga..di saat mereka bertentang mata, si lelaki terpaku dan menangis menitiskan air mata...dan lelaki tersebut berkata...'tak sangka..selama bertahun lamanya  aku menunggu...." aku..aku..."


Bercinta dengan pondan....lelaki tersebut terus membunuh kekasih hatinya tersebut dan dihukum gantung kerana membunuh...


Begitulah pengakhiran cinta yang sungguh menyayat hati...KAH!KAH!KAH!KAH!...

5 ulasan:

HaTi berkata...

nmpk sgt nipunye~ hahaha

Sophie Al-yahya berkata...

giler nih.

nikeeya berkata...

kite bako jer org nie...bako..

Rizwan Ewan berkata...

haha ~ mnghayat hati

nikeeya berkata...

mengayat hati...