::Ruang Sedekah::

::tengok sini::

Photobucket

::kalkulator loan rumah::

::Ruang Sedekah::

Anda suka pada blog ini?

Jumaat, 22 April 2011

Jangan Menjilat Pelekat Sampul Surat Anda.



“Seorang wanita sedang bekerja di sebuah pejabat pos di California.
Beliau
tidak menggunakan span untuk perekat sampul suratnya tapi sebaliknya
menjilat pelekat sampul surat yang dipegangnya
Pada hari yang sama juga wanita itu mendapati terdapat satu luka
kecil
pada lidahnya.
Luka itu membengkak. Wanita tersebut terus pergi berjumpa doktor
untuk
mendapatkan rawatan kerana risau akan lukanya.
Tetapi setelah diperiksa oleh doktor tiada apa yang tidak kena dengan
lidahbeliau dan doktor menganggap bahawa ia hanya lah luka kecil dan

bengkak biasa.
Wanita itu tidak merasakan sakit atau kebas walaupun lidahnya
bengkak.Tetapi setelah hari berganti hari. Bengakpada lidah wanita
tersebut semakin membesar.Dengan rasa yang tidak puas hati beliau
terus
berjumpa doktor kembali dan memaksa doktorberbuat sesuatu pada
lidahnya.
Doktor tersebut terus mengarahkan wanita itumenjalani ujian
x-ray. Keputusannya doktor tersebut mendapati terdapat satu benjolan
pada
lidah wanita itu. lantas doktor menasihatkan agar wanita itu
menjalankanpembedahan kecil pada lidahnyauntuk memastikan punca
benjol
pada lidah wanita tersebut.
Tetapi apa yang berlaku ialah sebaik sahaja doktor memotong bahagian
yang
benjol tersebut, seekor lipas keluar daripada lidah wanita itu.



Kesimpulannya terdapat telur lipas pada pelekat sampul surat yang
dijilatnya.
Telur itu mampu menetas didalam lidah dan kelembapan didalam
mulutnya.
Ini adalah kisah benar yang ditulis di dalam berita CNN.
Andy Humes menulis:
“Saya pernah bekerja di dalam kilang membuat sampul surat.”
“Anda tentu tidak percaya jika saya mengatakan didalam tangki pelekat
untuk diletakkan pada penutup sampul surat terdapat beraneka benda
yang
terapung di permukaan “tray” gam tersebut!”
“Sayasudah bertahun tidak mengamalkan perbuatan menjilat perekat
sampul
surat sebaliknya saya menggunakan span basah.”
“Saya juga pernah bekerja di sebuah syarikat percetakan. Majikan
tidak
membenarkan pekerjanya menjilat sampul surat.
Saya tidak pernah faham mengapa.
“Satu hari apabila saya menarik satu palet sampul surat sebanyak 2500
kotak. Di belakangnya terdapat banyak sekali lipas dan telur lipas di
suatu sudut pada kotak kertas. Saya melihat beberapa ekor lipas
sedang
menikmati gam pada sampul-sampul surat tersebut!”"

19 ulasan:

Syed Hilmi Syed Yahya berkata...

wooo..geli2....tp betul ke nie..??

cik.saffa.here.with.love. berkata...

ee... nasib baik cheQ nih bukan jenis yang suka surat menyurat...

nikeeya berkata...

syed: btul la..igt aq nie kuat tipu ker..haihh..

nikeeya berkata...

cik saffa: nsib hdup skrg dh moden..dh pki hp..klu x mlut owg smua pnuh lipas..

fiezah91 berkata...

fuh! nasib la jarang nak hantar surat dah selama hantar surat tak pernah lak nak jilat sampul surat.eiiii.. mengelikan

sYaza berkata...

warggh..lipas lagi..eheheh....nyah kau lipas..ahahhaha

kAmi dAn mEreKa berkata...

naseb bek dia buat pmbedahan cepat2 kan,
kalau tak, jadi mak lipas agaknye org tu, hehe =)

red saga berkata...

macam2 bleh jadi la ni...
saya folo...

http://sukasukakongsi.blogspot.com

nikeeya berkata...

fiezah: len kli klu hntr surat jilat dlu..bru ad feel tmbh nk hntr surat kt pkwe..btul?:)

nikeeya berkata...

syaza: hahaha..lipas sini ko..ad owg pgl nie..cpt2..:)

nikeeya berkata...

kAmi dAn mEreKa: hehehe..ok la tu...ank rmi la cm tu..beshh2..

nikeeya berkata...

red saga: a'ah..skrg mcm2 berlaku..hal kecil klu kurang diambil perhatian leh jd kes besar..kn..hi3

noorae berkata...

erk...ye ke? mcm penah wat jew..TETTTT! hahaha dah insaf =.='

Bella Bell berkata...

eeee...gelinya...tak mau la jilat2 sampul surat dah pas ni..huhuu~~


awak..saya tag awak..jom join :)

http://mariatunnabila.blogspot.com/2011/04/segmen-blog-review-pak-cek-biola.html

^__^v

Bella Bell berkata...

eeee...gelinya...tak mau la jilat2 sampul surat dah pas ni..huhuu~~


awak..saya tag awak..jom join :)

http://mariatunnabila.blogspot.com/2011/04/segmen-blog-review-pak-cek-biola.html

^__^v

nikeeya berkata...

noorae: yker dh pnh wt?awl sgt insaf tu..leks dlu..tett!!:)

nikeeya berkata...

bella bell: ala..bukan nmpk gmbr lipas kua dr mlut pun..slgi x nmpk jgn geli lg..hi3

Syuxer berkata...

yarkhhh..lipas weh..geli..mesti sakit lidah tuh..salam perkenalan..jom follow sesama..:)

nikeeya berkata...

syuxer: :)..x de la..dy suntik ubt kebas..