::Ruang Sedekah::

::tengok sini::

Photobucket

::kalkulator loan rumah::

::Ruang Sedekah::

Anda suka pada blog ini?

Isnin, 18 April 2011

Tentang FREEMASON

Islam itu syumul dan sempurna. Ia melengkapi bahagian ibadah, politik, ekonomi, sains, seni, sosial dan sebagainya. Tapi apabila Islam itu sendiri tidak dipegang bagai menggigit dengan gigi geraham, akan berlaku ketidakseimbangan dalam sesuatu bahagian ini. Lantas manusia-manusia mula mengambil satu atau dua bahagian sebagai panduan membuat keputusan. Apabila Islam tidak kukuh dibina di dalam hati, hal-hal seperti politik, ibadah, ekonomi serta sains mula menyeleweng daripada aqidah sebenar.
Siapa sangka, kepercayaan 'free thinker' yang dikatakan moden dan bebas ini sebenarnya wujud daripada zaman dahulukala ketika firaun memerintah Mesir. Firaun dan ahli-ahli sihir telah menjadikan aqidah mereka rosak lantas bahagian-bahagian yang meliputinya juga mula menyeleweng. Ahli-ahli sihir telah mewujudkan teori-teori serong yang akhirnya dipaksa masuk ke dalam teori sains kini. Mereka percaya bahawa alam ini memang sedia ada wujud. Tiada Pencipta. Walaupun teori hanyalah suatu teori kerana tidak dapat dibuktikan dengan sains, teori-teori inilah yang dipelajari kita di dalam zaman teknologi sekarang dalam matapelajaran sains.

Manusia memandang rendah kepada agama. Agama dikatakan sesuatu yang kolot pada zaman ini. Namun, mereka tidak sedar bahawa kepercayaan dan falsafah mistiklah yang menyebabkan tertubuhnya suatu pasukan yang mengubah politik dunia sekitar abad ke 14. Siapa sangka -ia diambil daripada kepercayaan dan teori ahli sihir firaun. Mungkin tamadun Mesir telah lenyap bersama-sama firaunnya dan hanya meninggalkan bangunan tigasegi di tengah padang pasir tetapi aqidah mereka berjaya disambung beberapa abad kemudian.

Penyampaian 'ilmu' ini berjalan secara tidak langsung. Bermula dengan suatu bangsa pilihan Tuhan (Bani Israel) yang menumpang di bumi Mesir, hidup menghamba diri di sana. Kemudian, muncul seorang demi seorang nabi di kalangan mereka. Mereka dikatakan sebagai bangsa yang dimuliakan Tuhan. Bahkan kisah-kisah mereka banyak diceritakan di dalam kitab Al-Quran sendiri. Namun, mereka telah merosakkan aqidah mereka kerana terpengaruh dengan budaya umat Mesir yang biasa menyembah sesuatu yang dapat dilihat. Kemudian mulalah mereka meminta-minta kepada nabi mereka untuk dibina patung (lihat Surah Al-A'raf: 138-139). Dan mulalah hilang percaya kepada Tuhan yang tidak dapat dilihat oleh manusia (lihat Surah Al-Baqarah: 55). Ini kerana terdorong dengan kebiasaan Mesir menyembah patung, haiwan dan raja mereka sendiri.

Kemudian, mereka mencampuradukkan agama mereka dengan mitos dan ilmu sihir di dunia Firaun dan mengubahsuai kitab dan agama mereka lalu membentuk kepercayaan Kabbalah. Sepertimana yang diceritakan di dalam Al-Quran di dalam Surah Al-Baqarah ayat 102 tentang kaum Bani Israel yang mempelajari ilmu sihir daripada sumber-sumber luar. Lalu, agama mereka menjadi agama yang kucar-kacir, penting diri dan kejam. Seterusnya, agama mereka berkembang dan beranak pinak secara sesat dan berhijrah ke Palestin.

Menurut pakar sejarah Yahudi, Theodore Reinach, Kabbalah adalah "satu racun tersembunyi yang memasuki pembuluh darah agama Yahudi dan mengerumuninya." sedangkan Bani Israel asalnya adalah suatu kaum yang taat menyembah Allah sebagaimana yang difirmankan dalam Surah Al-Maidah ayat 44.

Lama selepas itu, apabila tentera salib mengambil-alih Baitul Maqdis, mereka pula terpengaruh dengan Kabbalah iaitu mistik-mistik agama yahudi yang telah dipengaruhi budaya Mesir dengan hanya mengkaji tulisan-tulisan di kuil Yahudi di Palestin.. Maka selepas itu, bermula gerakan bawah tanah yang terpesong dari aqidah Kristian mereka sendiri. Ini membawa kepada perubahan pemikiran dan politik di serata dunia sehingga kini. Contohnya, revolusi Perancis dan Itali. Juga Pemberontakan rakyat Eropah pada abad ke 14. Agama juga dipisahkan daripada sains. Ia kekal sehingga kini.

Dan siapa sangka, ia bermula sejak Tamadun Mesir Purba...

Jadi sekarang, Islam boleh disebarkan dengan taktik tackle hati manusia sebab dari segi politik, ekonomi, akademik, dan sebagainya susah diubah daripada sekularism. Seperti hadith Rasulullah s.a.w., "...Ketahuilah, bahawa di dalam jasad manusia terdapat segumpal daging. Jika ia baik, maka baik pula seluruh jasadnya, dan jika ia rosak, maka rosak pula seluruh jasadnya. Ketahuilah bahawa segumpal daging itu adalah hati." (h.r. Bukhari dan Muslim)

Tiada ulasan: